Živé přednášky

Dáváte přednost vzájemnému setkávání? Láká vás živá akce, beseda?
Aktuálně nabízím tyto přednášky:

INKLUZE VERSUS SPECIÁLNÍ ŠKOLSTVÍ

Jak zvolit vhodnou škol(k)u a s kým se poradit? Přednáška představí rozdíly mezi oběma možnostmi a osvětlí, co podpoří dobrou praxi bez ohledu na to, kam dítě nastoupí. Součástí bude také vyhodnocení inkluze v ČR včetně srovnání s některými zeměmi Skandinávie.

DÍTĚ S AUTISMEM V BĚŽNÉ MATEŘSKÉ ŠKOLE

O podstatě autismu a jeho častých projevech ve věku docházky do školky. Jak se může MŠ připravit na příchod dítěte s autismem a jak nastavit komunikaci s rodiči? Jak řešit krizové situace a opečovat i vztahy s dětmi? Proč a jak zařazovat vizuální podporu a motivaci?

DÍTĚ S AUTISMEM A ŠKOLA: PŘÍBĚH Z PRAXE

Jak se může škola připravit na příchod dítěte s PAS? V čem mohou pomoci rodiče? Co dítěti umožní zvládat docházku lépe a kde může nastat zádrhel? Komplexně zpracované téma včetně příkladů vhodných pomůcek a postupů a doporučené literatury.

ODLIŠNÉ SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ U DĚTÍ S AUTISMEM ČI BEZ AUTISMU

Kde a jak se tato odlišnost ukazuje? Co se dá v jednotlivých případech dělat, aby nedocházelo ke zbytečné frustraci a únavě? Proč je tak důležité znát senzorická specifika dítěte ve školství? Jak se s tím dá pracovat právě tam? A co na to všechno říkají samotní dospělí lidé s PAS?

PORUCHY AUTISTICKÉHO SPEKTRA: ÚVOD DO PROBLEMATIKY

Co znamená autismus a jaké jsou možné symptomy? Proč je chování dětí s PAS někdy tak odlišné? Jaké jsou emoční dopady diagnózy na rodiče i dítě samotné? Základní balíček informací pro veřejnost i odborníky, kteří s dětmi s PAS v rámci své praxe přijdou do kontaktu.

VIZUALIZACE: OBRÁZKY JAKO KLÍČ K POROZUMĚNÍ

Proč a v jakých situacích můžeme vizualizaci používat? Co díky ní děti na spektru získávají a pomáhá jen jim? Jak s ní může naložit školka či škola? Přednáška nabídne mnoho konkrétních příkladů vizuálních pomůcek a materiálů a tipů na jejich zdroje.

Nevybrali jste si téma? Máte zájem o jiné? Napište mi a domluvíme se k maximální možné spokojenosti!

Prostor na dotazy a sdílení konkrétních situací je samozřejmostí. V případě nepříznivé situace je možná také online varianta.

Na setkáních vítám pedagogy, asistenty pedagoga, školní psychology, speciální pedagogy ale také rodiče. Veškeré informace jsou vhodné a k užitku jak pro školy běžné, tak pro ty speciální.

Cena bude stanovena dle dojezdové vzdálenosti a vašich případných specifických požadavků.

Jak mě hodnotí dosavadní posluchači?

Zuzka Dvořáčková je profesionálka, proto jsem očekávala, že webináře, které realizovala pro Předškolní poradnu, budou pro účastníky přínosné. Realita však předčila má očekávání. Zuzka měla webináře perfektně připravené. Díky jejím odborným znalostem, které má podpořené praxí, dokáže do webinářů záživným způsobem zakomponovat teorii a současně spoustu praktických tipů a ověřených postupů. Umí o tématu poutavě hovořit a člověk se do jejího vyprávění velmi lehce ponoří. Ve stejnou chvíli však dokáže pohotově reagovat na dotazy a přesně ví, o čem mluví. Problematiku výchovy a vzdělávání dětí s autismem má doslova pod kůží a je vidět, že je to její životní téma. Ať už jste rodič, nebo pedagog a téma dětí s PAS je pro Vás aktuální, Zuzku byste rozhodně neměli nechat bez povšimnutí. Je odborník na slovo vzatý a čas s ní strávený vám přinese plno inspirace, motivace, ale i lidského přístupu, povzbuzení a podpory.
MARCELA ZAJÍCOVÁ
předškolní pedagožka, lektorka a autorka Předškolní poradny
Zuzana vystoupila v říjnu 2020 na naší konferenci Vzděláváme děti s PAS pro vyučující z celé České republiky. Nezalekla se změny formátu, k níž jsme museli s ohledem na prudce se horšící epidemii přistoupit v podstatě na poslední chvíli, a skvěle se vypořádala s vystoupením v přímém online přenosu ve virtuálním studiu. Především byl ale její příspěvek vysoce erudovaný a zároveň ryze praktický. Věřím, že naše spolupráce bude pokračovat, protože Zuzana má potenciál měnit situaci dětí s PAS v českém vzdělávacím systému k lepšímu.
ZUZANA LABUDOVÁ
ředitelka Osvětové besedy o.p.s.
Před nedávnem jsem se zúčastnila besedy o dětech s PAS. Přednášela nám máma dítěte s touto diagnózou, Zuzka Dvořáčková. Vyprávěla nám zážitky se svým synem, a hlavně nám popsala každodenní obrovskou snahu obou rodičů postavit syna na vlastní nohy a naučit ho samostatnosti, důležité pro jeho budoucí život. Všechny ty zkušenosti a vydřené poznatky jsou cestou k pochopení a rozvoji každého dítěte a nedocenitelnou pomůckou pro každého rodiče, pedagoga, vychovatele. Zuzčiny rady pomáhají, umožňují lidem se starat, vychovávat a pečovat bez slepých uliček.
SOŇA
asistentka pedagoga
Pokud se rozhodnete investovat svůj čas do jakékoliv akce, pod kterou je podepsaná Zuzka Dvořáčková, tak budete spokojeni. Dostanete určitě více, než očekáváte. Zuzka je k danému tématu vždy precizně připravená a stejně jako já i vy jistě zažijete momenty, kdy si budete říkat: „Ano, už tomu rozumím, to dává mi smysl, to chápu, to musím vyzkoušet...“ A protože Zuzka má nejen nastudováno, ale hlavně zažito, tak ji žádná otázka nezaskočí, a proto i debaty na konci jsou velmi živé.
KATEŘINA FICKOVÁ
Rodinné centrum Provázek
Zuzka Dvořáčková přednášela na naší škole speciálním pedagogům a asistentům pedagoga. Mnohé z nás s dětmi s PAS pracují, jiné se s nimi setkaly v minulosti, přesto jsme v přednášce objevily každá pro sebe něco nového. Zuzka mi opět potvrdila to, že každé dítě s autismem je jiné, a je třeba neustále hledat, jak s ním komunikovat.
EVA ŠČOBÁKOVÁ
pedagožka

Máte zájem o přednášku?

Kontaktujte mne na e-mail či telefonicky. Nejpozději do 48 hodin se vám ozvu, abychom probrali vaši představu a mé časové možnosti.
e-mail: zuzka@zuzanadvorackova.cz, tel.: +420 724 480 631

Těším se na setkání s vámi!